Kalendarz wydarzeń
Senior nie dał się nabrać „na pracownika banku”

W piątek 17 października do 89. letniego mieszkańca Działdowa zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku i próbowała wyłudzić od mężczyzny pieniądze.
Oszust chciał wprowadzić mężczyznę w błąd, informując, że jego pieniądze na koncie są zagrożone. Kazał mu wypłacić pieniądze 50 000 zł. Na szczęście zamierzonego celu nie osiągnęła, gdyż senior zorientował się, że to oszustwo. O fakcie tym poinformował też policję.
Policja ostrzega
— Pamiętajmy, że gdy „pracownik banku” prosi nas o podanie przez telefon danych uwierzytelniających do bankowości elektronicznej, czy danych kart płatniczy oraz namawia do instalacji dodatkowych aplikacji, to mamy do czynienia z oszustem — mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. — W żadnym wypadku nie należy instalować zalecanych aplikacji i podawać kodów. Prawdziwy pracownik banku nigdy nie poprosi o podanie danych dostępowych do konta przez telefon ani zainstalowania aplikacji, czy przelania pieniędzy na wskazane konto. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie (podanie danych logowania, hasła do konta, kodów transakcyjnych, zainstalowania aplikacji), upewnijmy się, czy osoba, która do nas dzwoni, podając się za pracownika banku, faktycznie nią jest. Rozłączmy się i zadzwońmy sami do naszego banku w celu potwierdzenia, czy ktoś próbował się z nami skontaktować i czy rzeczywiście nasze konto jest zagrożone.
(na zdjęciu senior trzyma telefon komórkowy)





![Zaglądamy do Działdowa [film] Baner reklamowy zostań filmu zaglądamy do Działdowa](https://www.dzialdowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/zagladamy-do-działdowa.png)























