Działdowo.pl | Internetowy serwis informacyjny miasta Działdowa

Poniedziałek, 12.05.2025r.

Imieniny: Pankracego, Dominika, Achillesa

Powrót powrót

Oszuści wciąż aktywni. Bądźcie czujni

grafika przedstawiająca komputer)

Dwie osoby z powiatu działdowskiego zostały oszukane przez osoby podające się za pracowników banku. W wyniku przestępczego procederu jedna z osób straciła 4900 zł, drugiej z konta pobrano 2400 zł.

— Mimo wielu ostrzeżeń i apelów Policji o oszustach podszywających się za pracowników banku, dwie osoby uwierzyły i padły ofiarami oszustwa — mówi oficer prasowy Justyna Nowicka. 

W poniedziałek (5 maja) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie zgłosiła się 40. letnia mieszkanka gminy Lidzbark z zawiadomieniem o przestępstwie. W czwartek (1 maja) nieznany sprawca podszywając się pod pracownika banku podczas rozmowy telefonicznej i rozmowy na komunikatorze wprowadził kobietę w błąd, co do zaciągniętej pożyczki na jej dane. By uchronić swoje pieniądze, kobieta miała wygenerować kody blik i przekazać rzekomemu pracownikowi banku. W wyniku czterokrotnego podania kodów blik, z konta pokrzywdzonej wypłacono łączną kwotę 4900 zł. W tym samym dniu policjanci przyjęli zawiadomienie od mieszkańca Działdowa o utracie pieniędzy w wyniku działania sprawcy podszywającego się również za pracownika banku. Mężczyzna miał zainwestować swoje pieniądze na giełdzie kryptowalut. Dzwoniący przekazał 39. latkowi kod blik, po wpisaniu którego z konta mężczyzny pobrano kwotę 2400 zł. Zgłaszający po wykonanej operacji zablokował swoje konto.

Policja apeluje

— Kolejny raz apelujemy o rozsądek podczas rozmów telefonicznych z osobami, które podają się za pracowników banku i pod przykrywką różnych historyjek np. o zagrożonych środkach na koncie, możliwości inwestowania na giełdzie walut itp. nakłaniając do wygenerowania kodów blik, celem przekazania pieniędzy — mówi oficer prasowy. — Każda rozmowa telefoniczna, w której pojawia się wątek pieniędzy, powinna wzbudzić w nas niepokój. Nie należy takiej rozmowy kontynuować ani wykonywać żadnych czynności, które wydaje nam dzwoniący. Nie podajemy danych logowania, swoich danych osobowych, numeru telefonu. Nie instalujemy żadnych aplikacji i komunikatorów wskazanych przez dzwoniącego. Nie generujemy i nie podajemy kodów blik, a także sami nie korzystamy z nich, gdy podaje nam je dzwoniący twierdząc, że w ten sposób uchronimy swoje pieniądze. Bądź czujny i nie daj się oszukać. 

(na zdjęciu grafika przedstawiająca komputer)

Dodał: Karol Wrombel

Poprzedni artykuł Następny artykuł

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close